پاورپوینت بنیان و ارکان های علم اطلاعات و دانش شناسی

دسته بندي : علوم انسانی » کتابداری
توضیحات:
پاورپوینت بنیان و ارکان های علم اطلاعات و دانش شناسی، در 16 اسلاید.

در این مباحث به آشنایی این رشته از علوم و دایره شناخت از موضوعات و خاستگاه و ارکان های اصلی و تخصصی می پردازیم.
امروزه با دامنه روز افزون تولید و عرضه اطلاعات امکانات ارزشمندی و نوینی در اختیار استفاده کنندگان منابع اطلاعاتی قرار گرفته شده است. در این حال آنان با چالش هایی در زمینه بهره مندی از اطلاعات مواجه کرده. از چالش هایی که گذر از آنها به بیش از هر چیز به تجهیز استفاده کنندگان و بینش چگونگی استفاده بهینه از اطلاعات دسترسی به انبوهی از منابع اطلاعاتی به معنای تامین نیازهای اطلاعاتی رشته علم اطلاعات و دانش با علم مدیریت تعاریفی از مباحث مدیریتی و بنیان و ریشه مدیریت اطلاعات می پردازد
در هر جامعه هنگامی که از این مفاهیم سخن به میان می‌آید ناخودآگاه ارزش و سودمندی آن ها نیز به ذهن مخاطب متعادل می‌شود به همین لحاظ یک اشتراک مفهومی در همه فرهنگ ها و مفاهیم را به وجود می‌آورد. که ارزشمند است به بیان دیگر وجود تفاهم و درک مشترک است که می‌تواند ارزشمند باشد باید توجه داشت که هر کسی سه واژه در ارتباط با جامعه و نیازهای آن مورد توجه است توجه است با توجه به محل های اطلاعاتی می توان کتاب را به هر نوع منبع اطلاعاتی که مورد نیاز افراد است به مقام و جایگاهی که فعالیت متعدد با برطرف ساختن نیازهای اطلاعاتی جامع ها صورت می گیرد را به حرفه ای و سازمانی برای ارائه خدمات اطلاعاتی به جامعه مرتبط کرد.

فهرست مطالب:
مقدمه
بنیان علم اطلاعات
ریشه شناسی
بنیان فلسفه ی رشته
ارکان های تخصصی
نتیجه گیری

از این رو مفاهیم مطرح میشوند رابطه تنگانگی با تاریخ سه پدیده نوین : مکانیزه یا ماشینی کردن خودکار سازی پردازش اطلاعات و مدارک جستجوی الکترونیکی دارند.
دسته بندی: علوم انسانی » کتابداری

تعداد مشاهده: 4162 مشاهده

فرمت فایل دانلودی:.pptx

فرمت فایل اصلی: pptx

تعداد صفحات: 16

حجم فایل:641 کیلوبایت

 قیمت: 16,500 تومان
پس از پرداخت، لینک دانلود فایل برای شما نشان داده می شود.   پرداخت و دریافت فایل
  • محتوای فایل دانلودی:
    فایل پاورپوینت

  • گالری تصاویر :